Na naszym portalu pojawiały się już artykuły na temat aplikacji wspomagających osoby niewidome w codziennym funkcjonowaniu.  Przedstawiona została również gra przeglądarkowa oraz aplikacja do szybkiego wypakowywania plików. Czas wrócić do tematyki podróżowania, przedstawiając aplikację jednego z najpopularniejszych przewoźników autobusowych w Polsce i  Europie – FlixBus. Jej deweloperem jest firma FlixMobility GmbH.

Pierwsze kroki

Najpierw należy wejść na sklep AppStore, lub Google Play, aby pobrać aplikację. Po jej pobraniu następuje konfiguracja, podczas której (w przypadku posiadaczy systemów IOS), narzędzie prosi użytkownika o zezwolenie na dostęp do powiadomień oraz na aktualizacje położenia lokalizacji. Oczywiście zezwalamy. Po tej wstępnej konfiguracji następuje procedura logowania/rejestracji. Połączenie tych dwóch, jakże różnych procesów jest nieprzypadkowe, gdyż w tej aplikacji mamy dwie opcje logowania. Pierwszą z nich jest opcja „Zaloguj się podając swój e-mail i hasło” a drugą „Zaloguj się przez Facebook”, gdzie standardowo nadajemy naszemu kontu Facebook uprawnienia zezwalające na dostęp do niej.

Elementy aplikacji

Teraz należy przejść do omówienia poszczególnych elementów interfejsu. Narzędzie FlixBus składa się z czterech zakładek, oraz dwudziestu przycisków. Najpierw trzeba omówić każdą zakładkę, by potem przejść do omawiania poszczególnych przycisków.

Rezerwacja

Ta zakładka służy do zarezerwowania biletów. Składa się z pięciu  rubryk:

  • „Miejsce odjazdu”, gdzie wybieramy przystanek, z którego ma nasz autobus odjechać,
  • – „Czas odjazdu”, gdzie zaznaczamy o której godzinie i w jakim dniu ma odjechać,
  • „Przystanki pośrednie” służąca do śledzenia trasy naszego autobusu,
  • „Pasażerowie” pozwalająca wybrać ilość osób podróżujących autobusem i
  • – „Powrót”, gdzie zaznaczamy datę i miejsce naszej podróży powrotnej

Bilety

Ta zakładka pozwala na sprawdzenie, jakie aktualnie mamy zarezerwowane bilety. Jeżeli FlixBus nie odnajdzie żadnych w swym systemie, możemy przeczytać komunikat: „Nie masz jeszcze biletów”, a poniżej znajduje się przycisk „Zarezerwuj swoją podróż teraz”, kierujący nas do omawianej wcześniej zakładki rezerwacja.

Przystanki

Ta karta służy do wybrania przystanku oraz informacji o przyjazdach i odjazdach z niego. Domyślnie zaznaczony jest przycisk „Odjazdy”, informujący o godzinach odjazdów z wybranego przystanku. My oczywiście mamy możliwość ustawić, aby aplikacja informowała nas o przyjazdach z wybranego przystanku. Tutaj mamy do wyboru ponad 100 przystanków z puli miast w całej niemal Europie.

Więcej

Ta karta służy do wybrania przystanku oraz informacji o przyjazdach i odjazdach z niego. Domyślnie zaznaczony jest przycisk „Odjazdy”, informujący o godzinach odjazdów z wybranego przystanku. My oczywiście mamy możliwość ustawić, aby aplikacja informowała nas o przyjazdach z wybranego przystanku. Tutaj mamy do wyboru ponad 100 przystanków z puli miast w całej niemal Europie.

Moje konto

Ta część zakładki Więcej składa się z sześciu przycisków: Pierwszy z nich zawiera nasze imię i nazwisko, oraz e-mail, który podaliśmy przy zakładaniu naszego konta. Po kliknięciu w ten przycisk znajdujemy:

informacje o właściwościach naszego profilu, tzw. „Mój profil”,

„Moje metody płatności”, gdzie możemy się dowiedzieć o sposobach pobierania opłat za zamówione bilety oraz możemy podejrzeć nasze ustawienia konta, klikając w „Moje ustawienia konta”.

Teraz przejdźmy do tzw. „Przycisków pytających”. Kolejną opcją znajdującą się pod nagłówkiem moje konto jest przycisk „Połączenie”. Po kliknięciu w niego możemy się dowiedzieć, jakie połączenia możemy rezerwować.

Kolejna opcja to przycisk „Rezerwacja i anulowanie”. Klikając w tę opcję, możemy dowiedzieć się kiedy można zarezerwować trasę/termin naszego przyjazdu autobusu FlixBus. Paradoksalnie to samo pytanie pojawia się, gdy klikniemy w przycisk „Przystanki”.

Ostatnim z tak zwanych „przycisków pytających”, a zarazem ostatnią opcją nagłówka moje konto jest przycisk „Bagaż”. Po jego wciśnięciu pojawia się pytanie „Ile bagażu mogę zabrać”?

Ogólne

Ostatnim nagłówkiem zakładki więcej jest nagłówek general (co w języku polskim znaczy ogólne). W obrębie tego nagłówka możemy znaleźć siedem przycisków: kontakt, ogólne warunki przewozu, polityka prywatności (Privacy policy), dane firmy, oceń nas, o aplikacji oraz ustawienie. Kończąc nasze rozważania należy objaśnić, co znajdziemy klikając w te przyciski.

Kontakt

Ten przycisk posiada opcje pomocy w zakresie: telefonu do biura rzeczy znalezionych, Biura Obsługi Klienta, możliwość potwierdzenia rezerwacji oraz wybór, w jakim zakresie ma nam pomóc wsparcie techniczne aplikacji FlixBus. Mamy również możliwość zgłoszenia zaginionej rzeczy w biurze rzeczy znalezionych poprzez zamieszczony formularz kontaktowy.

Ogólne warunki przewozu

Klikając w ten przycisk, uzyskujemy informacje na temat zasad rezerwacji biletów oraz opłat za przewozy.

Dane firmy

Klikając w ten przycisk,  możemy uzyskać informacje na temat numeru telefonu oraz  adresu e-mail do siedziby FlixBus. Uwaga! Jeżeli jesteśmy klientami z Polski, to zostajemy połączeni z centralą w Warszawie.

Oceń nas

Ten przycisk kierujacy nas do sklepu, z którego pobraliśmy naszą aplikację i tam możemy dokonać jej oceny w skali od 1 do 5, dając odpowiednią ilość gwiazdek.

O aplikacji

Przycisk ten pozwala nam zdobyć wiedzę o licencji i wersji aplikacji, a także możemy znaleźć bezpośrednie odnośniki do profilu Facebook, oraz bezpiecznej strony Flix Bus.

Ustawienie

W tej zakładce możemy wybrać walutę, w jakiej będziemy dokonywać naszych płatności. Do wyboru mamy m.in: złoty, euro, rubel czy koronę czeską.

Podsumowanie

Udało się przebrnąć krótko przez poszczególne opcje aplikacji Flix Bus. Jak widać rezerwacja biletów czy kontakt w różnych sprawach są bardzo dobrze shierarchizowane pod względem interfejsowym, co ułatwia użytkownikowi odnalezienie się w aplikacji. Jak zostało powiedziane na wstępie, Flix Bus jest coraz bardziej popularny, co pokazuje lista przystanków, która jest bardzo obszerna. Bardzo możliwe , że z biegiem lat Flix Bus będzie najchętniej używanym przewoźnikiem. Stanie się tak, gdy aplikacja będzie dalej się rozwijała w dobrą stronę tak, jak obecnie.

Write A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.